The West Segitség.
Sok-sok érdekesség!

MENÜ

Irányítós munkás

Személy szerint az egyik kedvencem. A játék elejétől tulajdonképpen a végéig csak az irányítást kell fejleszteni mind a képességekkel, mind a felszereléssel. Azért érdemes munkás karakterrel csinálni, mert olyan 20-22-es szintig nincs kiemelkedő TP-t adó munka, viszont utána szinte egyszerre jönnek a jobbnál jobb munkák. Udvarház építése, bölényvadászat, telepesek védelme, vasútállomás építése... Mire mindet kipróbálod, már ott is vagy a TOP 10-ben. Annyi hátránya van a dolognak, hogy a Nathanos küldetést valószínűleg nem fogod tudni megcsinálni. Később azonban bizonyosan a legjobb városok egyikéhez fogsz tartozni akár állandó tagként, akár külsős kalandorként, mert az elsők között leszel a szerveren, akik tudnak hajóharangot, déli államok zászlót és töltényeket szerezni az erődépítéshez. Később itt is két lehetőséged van. Miután már tudsz postakocsit őrizni, választhatsz, hogy elkezdesz célzásra, és kitérésre pakolni, és erődharcos leszel, vagy irányítasz tovább, és ráhajtasz a postakocsi rablásra. Ez az egyik legjobb munka a játékban. Sok TP-t ad, elegendő pénzt, és nagy a szerencsefaktora. Ha pedig meguntad, és már elég pénzt és cuccot összegyűjtöttél, akkor itt is mehetsz a jó öreg indiánhoz, aki felkészít a párbajokra, bár ennél a taktikánál ezt kevésbé javaslom, mert szinte összegyűjthetetlenül sok pénz kell hozzá. Az erődharcossá váláson annál inkább érdemes elgondolkozni. Ha mégis a tovább irányítás mellett döntesz, akkor sem jársz rosszul, de pénzre itt is szükséged lesz, beszerezni a legjobb tárgyakat banditavadászathoz, postakocsi rabláshoz.
Azonban ha ezek mennek, akkor 4db munkád is van, ami 70% fölötti TP-t ad, és ezt más taktikát követő karakter egészen biztosan nem mondhatja el magáról.

Építész

Ezt a taktikát nem túl bonyolult kivitelezni, és ráadásul ha követed amit itt leírok, biztos, hogy lesz helyed a szerver legjobb városainak egyikében a játék elejétől kezdve. Annyi az egész, hogy minden pontodat az építésre kell tenni. Emiatt már a legelején elakadsz számos küldetéssel, de ezzel nem kell foglalkozni. Fő feladatod (legalábbis városod lakói szerint), hogy társaiddal minél gyorsabban fejleszd a várost. Nem éri meg azonban sokat dolgozni a város fejlesztésén az elején, mert először is a motivációd is lemegy, és csak elherdálod a pénzt, amit városod kalandorai nagy nehezen összeszedtek, másrészt fejlődnöd is kell, mert építésből sajnos nem nagyon lehet. Egy jó városba kell legalább 4-5 építész, akik felosztják maguk között, hogy ki mikor épít. Így a város és a karaktered fejlődése is folyamatos. 4 óránál többet az elején semmiképpen ne építs egy nap. Csináld a jó TP-t adó munkákat, és amikor rajtad a sor, akkor építs 2 vagy 4 órát a városon. Még valami. Azért éri meg építőnek lenni, mert rajtuk múlik, hogy mit fejlesztenek a városon, és ők nyilván azt fejlesztik, ami nekik jó, tehát a vegyesboltot. Így nagyon hamar juthatsz csokornyakkendőhöz, amit tegyél is meg, mert jelentősen növelik az építés képességedet. Nagyon fontos, hogy mindig(!) tartsd a pénzed a bankban. A játék elején nagyon kapósak az építészek egy-egy párbajra, és valljuk be, nyerni nem nagyon szoktak... az még odébb van. Amikor esetleg hosszabb időre mész el dolgozni jó pénzt adó munkát, akkor mindenképpen lépj ki a városból! A csokornyakkendő után jöhet a vörös pamutkabát, vagy a Clint poncsója. Ezek elég jól növelik az építést, érdemes ezeket is az első adandó alkalommal megvenni. Fontos továbbá, hogy az elején ne fizess a városkasszába! Az a kalandorok dolga. Neked az a dolgod, hogy jó felszereléseket vegyél, hogy még jobb építő legyél. Időközben megjelenik a kocsmában Nathan, akitől kapsz egy hosszú küldetést. Az eleje elég gyenge, de sajnos meg kell csinálni, mert utána jönnek a jó kalandok. Ezt mindenképpen csináld végig. Miután kiépült a város(ez viszonylag hamar megy egy jó csapattal), a város erődje, és megtanultál olajat fúrni, döntés elé kerülsz. Választhatod, hogy kilépsz a városból nagyon hosszú időre, összeszedsz nagyon sok pénzt, utána átsámánozod magad párbajra (a tulajdonság pontokhoz ne nyúlj! csak az építésről tedd át a dolgokat ütőerőre, célzásra és kitérésre), beszerzed a sírrabló taktikában leírt párbajfelszerelést, és nem kímélsz senkit. Ez azért jó, mert egyben egy elég erős erődharcos karaktered is lett méghozzá a támadó oldalon. Általában szokott 1-2 karakter végezni a TOP 10-ben, aki ezt a taktikát követi, de őszintén szólva nyerni még nem láttam építő, majd később párbajozó karaktert.
A másik, kissé unalmasabb lehetőség, hogy elmész egy másik városhoz, és nekik segítesz a fejlődésben. Ezt nem igazán tanácsolom, mert amellett, hogy unalmas, még fejlődni sem lehet vele, és továbbra is a párbajosok célpontja leszel.

Párbajhős:

Először is el kell döntened, hogy ütő- vagy lőfegyveres párbajozó leszel. Miután ez megvan, kezdd el fejleszteni a lövést, vagy az ütőerőt. Egyelőre mást nem kell. Miután már van kb 30 pont a lövéseden/ütőerődön, rakj a célzásra. Azért nem előbb, mert így munkákat is tudsz csinálni. A párbajok úgyis csak az 5-6. napon indulnak be. Ha elkezdesz párbajozni, mindenképpen a karokra célozz addig, amíg a célzásod nincs legalább 15. Szükséged lesz egy szalagra/mexikói nyakpántra, egy vászonkalapra, ami idővel legyen elegáns, a játék elején egy zöld poncsóra, és természetesen egy jó párbajfegyverre. Miután a lövésed/ütőerőd elérte a 40-et, és a célzáson is van legalább 15-20 pont, fejleszd a kitérést 20-ig. Innentől pedig úgy fejlődj tovább, hogy a célzáson mindig 5-8 ponttal több legyen (főleg ütőfegyvereseknél), mint a kitérésen, de a legtöbb az ütőerő/lövésen legyen, méghozzá kb másfélszer annyi, mint a célzáson. Innentől kezdve csak a felszerelésedet kell időnként felújítanod, és a fegyveredet lehetőség szerint cserélned.
Építőket nem illik támadni. A játék elején azonban majdhogynem kötelező, mivel állandó várostagok, minden pontjuk a építésen van, jól fejlődnek, ezért sok TP jár értük, és nem utolsó sorban minden városban van belőlük 2-3. A játék későbbi szakaszában már tényleg nem szerencsés őket támadni, mert először is az ő párbajszintjük alacsony, nem kapsz érte sok TP-t, noha, a győzelmed szinte biztos, másrészt könnyen magadra haragíthatod azt a várost, és egy összehangolt támadással kómába üthetnek, ami egy párbajozó karakter esetében nagyon nem szerencsés, mivel gyakorlatilag 2 nap erejéig a fő TP forrásodtól fosztanak meg.
Van egy nagyon sunyi, de kétség kívül zseniális párbajtaktika. Szerezz meghívót 2 várostól, akik lehetőleg a világ 2 átellenes sarkában vannak. Ígérj nekik pénzt a kasszába, vagy védelmet, vagy csak a két szép szemedért kérj egy-egy meghívót. Mielőtt elmész párbajozni, lépj ki a városodból, és lépj be az egyik távoli városba. Miután elmész egy városba párbajozni, és mindenkit megvervén magadra haragítod az egész várost, várj egy kicsit, és ha semmi reakció, akkor menj végig még egyszer a városon. Egy idő után megelégelik, és valaki, vagy valakik elindulnak a térkép sarkába, hogy jól ellássák a bajodat. Ekkor te nyugodtan kilépsz abból a városból, és miután letelt a várakozási idő, belépsz a térkép másik felén lévő városba, és folytatod, ahol abbahagytad. A várakozási idő alatt pedig szépen kialszod magad a hoteljükben. Ha egy komolyabb hadjáratot indítasz, akkor a párbajok között egyébként is érdemes aludni valamennyit, méghozzá minél jobb szobában, hogy minél hamarabb folytathasd, és többször meg tudd támadni azt, akinél sok pénz van. A legjobb szobában aludj amire telik a szerzett pénzből. Mindig pénz nélkül indulj el párbajozni!
A párbajhős bónuszai a párbajozást segítik. Semmi extra. Ha akarod meg lehet duplázni, de nem kötelező.

Csapdás-Lövős taktika:

Ez az egyik legnépszerűbb taktika, és több szerver-győztest is köszönthetünk, akik a szerver egész ideje alatt ezt a taktikát alkalmazták. Azon kevés taktikák egyike tehát, amikben a játék elejétől a végéig ugyanazt kell csinálni, ezt pedig nem lehet minden taktikáról elmondani. Az eleje pofon egyszerű. Minden pontot az ügyességre, és a csapdaállításra kell tenni. A legelején esetleg 1-2 pontot tehetsz azokra a képességekre, amik kellenek a legelső kalandokhoz, de jobb lenne, ha inkább vásárolnál/találnál olyan tárgyakat, amik fejlesztik az adott munkához szükséges képességet. Jellemzően barna sapkára, szürke skót sapkára, szürke vászoncipőre lehet szükséged. Amiket pedig feltétlenül minél előbb szerezz be, azok a szürke filckalap, és a szürke munkáscipő. A szürke filckalapot, ha szerencséd van, megtalálhatod munka közben, aminek a szerencse faktora kb 20%. A munkáscipő már nem ilyen egyszerű, azt valószínűleg kénytelen leszel megvenni. Ugyan elvileg a csapostól meg lehet szerezni a Bob nevű kaland végén, de az a kalandsorozat inkább munkásoknak van kitalálva, és egyébként is csak 23. szinten adja, az pedig már késő. Ha ezek megvannak, akkor nagy hátrányba már nem kerülhetsz, de az örömünk csak akkor lesz teljes, ha még egy arany indiánnyakláncra is sikerül szert tenni. Ezt meg kell venni az első adandó városban, ahol kapni lehet. Ha minden jól megy, akkor 22-23. szinten már tudsz grizzlyt vadászni. Amint elérted a 3 legfontosabb munkát az elején, a Grizzly, farkas, és bölényvadászatot, jöhet a lövés. Ez jó esetben 30. szintig bekövetkezik. Innentől kezdve a játék végéig a lövést fejleszd, és garantáltan nagyon jó munkákat fogsz csinálni, és gyorsan fogsz fejlődni. Ezután már csak annyi a feladatod, hogy minél jobb cuccokat szerezz a munkákhoz, hogy minél előbb minél több jó munkát tudj csinálni. Ha akarod, a nagyobb TP-t adó kalandokra átsámánozhatod a képességeidet, de ez nem kötelező. Mondjuk Mudrige kalandját azért érdemes végigcsinálni. Ha szeretnél, 1-2 párbajt is megengedhetsz magadnak, mert jó a lövésed és a célzásod, de vigyázz, mert a kitérésed és az életerőpontod nagyon kevés.

Mozgékony taktika:

Ez a taktika egy kicsit több kreativitást, több gondolkodást igényel, és még csak nem is jobb a csapdásnál... A játék elején azonban ha jól csinálják, akár 4-5 szintet is rá lehet verni a mezőnyre. Legjobb a lovaglással kezdeni. Az elején semmi mást, csak a lovaglást kell fejleszteni, egészen addig, amíg a pony express munkát el nem éred. Közben persze meg kell szerezni 1-2 dolgot, mint pl. zöld ing és barna sapka. Miután elérted a pony expresst, nem érdemes a lovaglást tovább fejleszteni. Az az út zsákutcába visz. Inkább az építést, vagy a csapdaállítást kell onnantól kezdve nyomni, de még ezzel a taktikával is garantáltan elolvad az 5 szintes előnyöd. Az az előnye viszont megvan a dolognak, hogy nagyon gyors leszel a pályán a magas lovaglás miatt, és ez a későbbiekben azért valamennyire kifizetődik.
Egy másik lehetőség, hogy az úszást kezded el fejleszteni a játék elején, majd mikor a faúsztatást elérted, jöhet a csapdaállítás, vagy a rejtőzés. A kettő nagyjából egyenértékű, mert a csapdával ugyan jobb munkákat kapsz majd, a rejtőzést nem a 0-ról kezded, és egy pillanat alatt farkas vadászaton vagy telepes karaván védelmén találhatod magad, és az erődharchoz is jól jöhet a nagy mozgékonyság, és a magas rejtőzés. Ha erődharcolni akarsz, akkor az irányításra is lehet tenni néhány pontot, de még jobb, ha beszerzel egy sárga pamutkabátot, egy nyakkendőt és egy cilindert. Ezzel néhány munka (pl. udvarház építése, vagy a fentebb említett telepes karaván védelme) egyébként is hamarabb elérhetővé válik. Ez sem egy rossz stratégia, ám az én tapasztalatom az, hogy akik ezt követik, könnyebben követnek el hibát, és bár nem adják olcsón a bőrüket, valahogy mindig kikerülnek a top 5-ből a játék 2. harmadában. Kezdőknek ezt a taktikát semmiképpen nem javaslom, mert a képességek helyes elosztása, és a megfelelő felszerelések megfelelő időben történő beszerzése nagyon precíz számolást, és nagy játéktudást igényel.

Sírrabló taktika:

Előre bocsátom, hogy ezzel a taktikával garantáltan nem végzel a TOP 10-ben, de a szerver egyik legjobb párbajozója lehetsz, méghozzá surranó pályán. Ez azért jó, mert nálad sokkal magasabban jegyzett játékosokat fogsz simán megverni, ami valóságos TP áradatot jelent... egy ideig... Aztán ha felnősz melléjük, akkor már nem lesz ilyen egyszerű, de addig nagyon jó érzés egy 10 szinttel erősebb játékosba 1500-at belesebezni.
A játék elején a kézügyességre kell tenned, egészen addig, amíg nem tudsz sírt rabolni. Ha ez megvan, és van 30-40 munkapontod hozzá, akkor szép csendben elkezdhetsz az ütőerőre tenni. Így a legjobb munkád majd az agavészedés, és az ezüstbányászat lesz, de ezeket is csak akkor csináld, ha a sírrablás motivációd lement. Városhoz még véletlenül se csatlakozz. Még vásárolni se! Élj abból, amit találsz. Minden egyes dollárra szükséged lesz később. Aztán, ha eljön az 57.szint, szerezd meg Hernando kardját, de be ne tedd!!
Várj addig, amíg elég pénzed(add el a talált tárgyakat, kivéve az úri és a sarlatán szett darabjait) lesz arra, hogy minden skilledet átrakd párbajra, és szerezd meg a következő felszerelést: Elegáns vászonkalap, Elegáns zakó, Elegáns lovaglócsizma/szandál, mexikói nyakpánt, szamár, tequila. Mire ez mind sikerül, kb 60-65. szintű leszel. Rakd át az összes tulajdonságpontot az erőre. A képesség pontokat kb így. Ütőerőre 110-ig, célzásra, kitérésre 75-75-ig. Erre jön még a bónusz, amit adnak a ruhák,és kész is vagy. Mehetsz párbajozni. Az ütőfegyveresek közül akár 20 szinttel erősebbet is támadhatsz, a lőfegyveresek közül inkább csak olyan 15. Ha ügyes vagy, akkor a játék végére TOP párbajos lehetsz, és a tapasztalati ranglistán is nagyon komoly felzárkózásba kezdesz, de valószínűleg nem fogsz tudni beférni a legjobb 20-ba.

Erődharcos:

Összes képességpont életerőn, kivéve kb 10-10 mehet rejtőzésre és irányításra. Tulajdonságból legalább 30 erőn, többi szabadon pakolva h tudj munkákat is csinálni. Többi bónra amik kellenekr erődharchoz, adnak eleget az életpontos ruhák. Bármelyik karaktertípus használhatja, mivel minden karakternek megvan a saját bónuszos tornya.
Ezzel a taktikával garantáltam maradhatsz a tornyodban erődharckor és így jó találati/kitérési esélyeid is lesznek. Ezáltal nagyon jó tépét kapsz és toppos cuccokat a végén.

Lövős-Fellépős taktika.

Célzás, Kitérés természetesen ehhez is kell, nem is kevés.

Előre szólok, hogy ez a taktika nem garantálja a jó védekezést párbajoknál, tehát csak akkor "fejti" ki jól a hatását, ha te támadod az ellenfelet.

Tehát:

1-10 szint:

Semmilyen pontot ne tegyünk sehova, kivéve ha kalandokhoz kell de akkor is csak minimálisat. Így tehát mire elérjük a 10. szintet addigra lesz egy pár pontunk.

11-40 szint:

Ezen a szinten én túlnyomó részben fellépésre meg lövésre tettem, de amint összejön 70-80 fellépés és 40-50 lövés akkor már lehet tenni célzásra, kitérésre többet is. Közben is kell azért 1-2 pontot ezekre a képességekre tenni. Így ezzel a pontozzásal egész jó munkákat tudsz csinálni majd, főleg olyanokat amilyen a katonáknak kell. Kereskedelem Indiánokkal, Lőszerszállítás, Fegyverek eladása indiánokkal stb...

41-es szinttől:

Na kb itt lehet elkezdeni tenni Reflexre, Szívósságra majd kicsit később Életerőre. Én most(64-es szint, V9) rengeteg jó munkát tudok csinálni, Indián szettel minden vadászatot, Zsoldosmunkát, Pony Express, Bányászatok, Udvarház, Tűzoltás.

Párbajok is elég jól mennek úgy gondolom:

Jelenlegi statisztikám:

202 nyert, 53 vesztett párbaj, 44 kiosztott K.O, 10 Kapott K.O

Legjobb párbajos felszerelés szerintem ehhez a pontozáshoz:

Elegáns Vászonkalap/Elegáns Bőrkalap, Elegáns csokornyakkendő, Halál kaszája, Elegáns Kabát, Barna Csizma, Zöld szörmenadrág, Elegáns Sasos öv/ Barna töltényöv.


Későbbiekben mindenki úgy pontoz, ahogy maga szeretné, de az alap kiosztás maradjon meg.

Hírek

  • Újabb frissítés
    2011-10-15 10:59:40

    1.33-as frissítésről is olvashattok.

Szavazás

Hogy tetszik az oldal?
Közepes
Rossz
Asztali nézet